Immagine, identità e reputazione 
  
 The definitions of image, identity and reputation in a stimulating presentation of  Anna Maria Carbone  about the company as an individual. 
 
  definition image : 
 1. external form of the body perceived through the senses, especially vision. 
 
 2.  rappresentazione mentale di cose o persone prodotta dalla fantasia o suscitata dal ricordo. 
   
 3. impressione, idea che un personaggio o un’azienda fornisce di sé al pubblico in base all’aspetto o al modo con cui si presenta. 
  
 4. espressione concreta di qualcosa di astratto: simbolo.  
  
 5. raffigurazione grafica, fotografica o plastica di qualcosa o qualcuno.  
  
 6. (psic.) percezione o rappresentazione mentale di qualcosa in sua assenza. 
  
   Definizione di identità  : 
 1. uguaglianza assoluta, corrispondenza perfetta. 
   
 2. l’insieme dei caratteri peculiari che contraddistinguono un individuo, un gruppo di individui e simili.  
 
 3. the complex of generality, the set of physical characteristics and personal data that allow recognition of a person. 
 
 4. character that is always equal to itself, even if it occurs under different aspects. 
 
 5. equality satisfied for any value attributed to the variables that appear. 
 
 6. in set theory, a correspondence that associated with each element of the item itself. 
 
  Defining reputation : 
 1. esteem, esteem in which it was held by others. 
 
 2. good reputation, respectability. 
 
 3. Please, approval is granted to someone. 
 
 
   
 
  
0 comments:
Post a Comment